Oglaševanje

Drastično zvišanje parkirnin v Ljubljani: za koliko naj bi se podražile

Parkomat, Ljubljana, parkirišče
Žiga Živulović jr./Bobo

Ljubljanski mestni svetniki bodo na novembrski seji med drugim glasovali o dvigu cen parkiranja na območju s parkomati in o izenačenju dnevnega in nočnega časa parkiranja. Znano je, kakšne cene so predlagali – nekatere so višje kar za tretjino – in kje vse se bo podaljšal obratovalni čas parkirišč.

Oglaševanje

Ljubljanski mestni svet je v ponedeljek podprl prometno strategijo občine do leta 2032. Mestna občina Ljubljana (Mol) pa je v danes objavljenem gradivu razkrila, kakšne cene so predlagali. Kot je že v ponedeljek dejal ljubljanski župan Zoran Janković, gre za "konkreten, drastičen dvig".

Cene parkirišč v coni 1 bi se po predlogu iz 1,3 evra povišale na 1,7 evra na uro, v coni 2 iz 0,8 evra na 1 evro na uro, v coni 3 pa iz 0,5 evra na 0,7 evra na uro.

Oglaševanje

Poleg tega bi se podražila občinska parkirišča z zapornicami, in sicer iz 1,2 evra na 1,5 evra na uro za P1 in iz 0,8 evra na 1 evro na uro za P2. Še enkrat višja pa bi bila po predlogu tudi cena nočnega parkiranja - to bi se iz dveh podražilo na štiri evre.

Višje bi bilo tudi plačilo v primeru izgube parkirnega listka ali kartice - prej so vozniki plačali 12 evrov, če bo nov predlog potrjen, pa bodo morali plačati za "celodnevno parkiranje na dan, vendar ne manj kot 20 evrov".

Poenoten čas plačevanja parkirnine

V predlogu odredbe o določitvi javnih parkirnih površin, kjer se plačuje parkirnina v Mestni občini Ljubljana, je medtem zapisano, da se na parkiriščih za osebna vozila in avtobuse v lasti Mol poenoti čas plačevanja parkirnine v dnevnem času od 6.00 do 22.00 ure in v nočnem času od 22.00 do 6.00 ure ter velja enotno za vsa tovrstna parkirišča v lasti ljubljanske občine.

Oglaševanje

Gre za parkirišča za osebna vozila na naslednjih lokacijah: parkirišče Bežigrad (Gospodarsko razstavišče), Mirje (Lepi pot), Trg mladinskih delovnih brigad, Trg prekomorskih brigad, Žale I. (glavni vhod), Žale II. (Šmartinski park), Žale III. (Zavod za rehabilitacijo invalidov), Žale IV. (Koželjeva ulica), Žale V. (Tomačevska cesta), Pokopališče Polje (Zadobrovška cesta), BS/4 (Dunajska cesta), Pokopališče Vič (Viška cesta), ZOO (Večna pot) in parkirna hiša ŠRC Stožice (Cesta Janeza Porente – vhod 5 ali Štajerska cesta – vhod 1) - razen v času prireditev, takrat za ŠRC Stožice velja poseben režim parkiranja.

Parkirišča
Foto: Denis Sadiković/N1

Na nekaterih parkiriščih bi bila po predlogu dnevna tarifa še daljša, in sicer med 6. uro in polnočjo – tako bo po predlogu denimo v Parkirni hiši Kongresni trg (prej 7.00-24.00), Parkirni hiši Kozolec (prej 7.00-19.00) Parkirni hiši Rog (prej 7.00-19.00) in Parkirni hiši Ilirija (prej 7.00-19.00).

Na parkiriščih Kranjčeva ulica (POP TV), Gosarjeva ulica (FDV), Povšetova ulica in Pot Roberta Blinca Bokalce (Cesta na Bokalce) bi se poleg dnevne (6.00-22.00) in nočne (22.00-6.00) tarife spremenil še obratovalni čas. Po predlogu bi bilo parkiranje plačljivo vse dni v tednu, ne le od ponedeljka do petka.

Oglaševanje

Na parkiriščih Tivoli I. in Tivoli II. ter Bratislavska cesta bi se uvedlo nočno tarifo za avtobuse, ki je doslej ni bilo. Prav tako bi bilo parkiranje za avtobuse plačljivo na parkiriščih P+R Dolgi most (Tržaška cesta), P+R Barje (Barjanska cesta) in P+R Stanežiče. Na sledečih lokacijah bi se uvedli dnevna (6.00-22.00) in nočna (22.00-6.00) tarifa.

Če bo predlog sprejet, bo v veljavo stopil predvidoma 12. januarja 2026.

Podaljšanje čas plačevanja parkirišč v conah 1, 2 in 3

Glede na predlog bi se spremenilo tudi plačevanje parkirnine na območjih časovno omejenega parkiranja v coni 1, v coni 2 in v coni 3.

Oglaševanje

"Gre za posledico sledenju trajnostne mobilnosti in celostne prometne ureditve z namenom omogočiti rezidentom Mol prosta parkirna mesta v večernem času, ko se iz služb vračajo domov in so parkirna mesta po večini zasedena s kratkotrajnimi uporabniki. Prav tako je namen zmanjšati ogljični odtis vozil kratkotrajnih uporabnikov ter tako zagotoviti dvig kakovosti življenja stalnim rezidentom Mol," so zapisali v predlogu odredbe.

Cone parkirišč
FOTO: Mestna občina Ljubljana

Glede na predlog bi se čas obveznosti plačevanja parkirnine v coni 1 podaljšal za dve uri na dan (iz časovnega obdobja 7.00-19.00 na obdobje 6.00-20.00) za čas od ponedeljka do nedelje. V coni 2 za dve uri na dan (namesto 7.00-19.00, na 6.00-20.00) za čas od ponedeljka do nedelje, kar pomeni za en dan več v tednu glede na veljavno ureditev (novo za nedeljo) in v coni 3 za dve uri na dan (iz 7.00-19.00 na med 6.00-20.00) za čas od ponedeljka do petka.

Plačljivih bi bilo še pet novih parkirišč

Glede na predlog bi plačljivih postalo še pet novih parkirišč - Kopališče Vevče (Pot heroja Trtnika in Papirniška pot), parkirišče Kopališče Kodeljevo (Ulica Carla Benza), parkirišče Zaloška cesta (med Toplarniško ulico in Ulico Mire Miheličeve) in parkirišče IC Stegne (Kuhljeva cesta).

Oglaševanje

Za omenjene javne parkirne površine je predlagana tarifa P3 s plačilom dnevne parkirnine med 6.00 in 22.00 in nočne parkirnine med 22.00 in 6.00, pri čemer se pri parkirišču Zaloška cesta in parkirišču IC Stegne predlagana še možnost uvedbe tarife P-3 AB L za abonente s plačilom letne parkirnine.

Koliko se bo s spremembami steklo v blagajno občine

Po sprejemu nove odredbe bi proračun Mestne občine Ljubljana prejel višje prihodke iz naslova najemnin za oddajanje dodatne gospodarske javne infrastrukture, med drugim parkirišč. Ocenjuje se, da se bo javnemu podjetju prihodke iz parkirnin povečal za 1.668.328,82 evra brez DDV letno. Na novih parkiriščih, kjer se bo začelo zaračunavanje parkirnine, bo ta prinesla skupaj 41.907,53 evra brez DDV letno – največ na parkirišču IC Stegne (16.170 evrov) in Zaloška cesta (15.015 evrov).

Dodatni prihodki bodo tudi zaradi podaljšanja časa plačevanja parkirnine in uvedbe plačila ob nedeljah, kar naj bi prineslo še 1.155.095,00 evra brez DDV. Poenotenje časa plačevanja dnevne in nočne tarife v garažnih hišah pa bo prineslo dodatnih 471.326,30 evra brez DDV.

Skupno bo občina oziroma javno podjetje iz tega naslova pridobila okvirno 3.336.657,65 evra brez DDV letno, kljub manjšemu zmanjšanju prihodkov zaradi izločitve parkirišč NUK II in Trga Osvobodilne fronte iz sistema plačevanja.

Pirati: Gre za še eno obliko polnjenja proračuna pod pretvezo skrbi za okolje

V stranki Pirati so medtem prepričani, da gre za še eno obliko polnjenja proračuna pod pretvezo skrbi za okolje, je sporočil Jasmin Feratović predsednik stranke in ljubljanski mestni svetnik. "Mestna oblast z eno roko draži parkirišča, z drugo pa v središču mesta gradi nove garažne hiše ter tako spodbuja avtomobilski promet, ki ga domnevno želi omejiti. Brez izboljšanega javnega potniškega prometa dražje parkiranje ne bo zmanjšalo števila avtomobilov v mestu, temveč bo le dodatno finančno obremenilo prebivalce. Pirati predlagamo, da Mestna občina Ljubljana najprej izboljša javni potniški promet, zniža cene vozovnic in poveča frekventnost linij, šele nato pa naj razmišlja o spremembi režima parkiranja," je pozval. V sredo je sicer stranka na upravno sodišče vložila tožbo proti Mestni občini Ljubljana, s katero želi doseči razveljavitev odločitve župana Zorana Jankovića, ki je strankino pobudo za razpis referenduma o podražitvi vozovnic LPP označil kot nedopustno.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih